مولفه‌ها و رویدادها

اکنون رفتارها را مشخص و تعیین م‍ی‌کنیم و در همین حال با موارد جدیدی در اپ اینورتر آشنا می‌شویم. نخستین چیز رویّه است. 

رویه دنباله رویدادهایی است که در پروژه یکبار تنظیم می‌شود و در همه موارد مشابه به آن استناد می‌گردد، تا لازم نباشد آن رفتار تکراری را بارها  و بارها بنویسیم.

تعریف رویّه( Procedures)

در این بازی دو رویه داریم:

1- حرکت موش کور: که به صورت تصادفی در جایی از بوم خود را نشان می‌دهد.

2- تازه شدن امتیاز: که نوشته امتیاز را در برچسب امتیاز تازه‌سازی می‌کند.

 

با حرکت موش کور شروع می‌کنیم.

در قسمت ویرایشگر بلوک از قسمت (Built-In)، کشوی رویدادها ( Procedures) را باز می‌کنیم. ساخت روِیّه (to procedure) را بیرون می‌کشیم و نام آن را به حرکت موش کور(MoveMole) تغییر می‌دهیم.

توجه کنید که دو بلوک همانند داریم:انجام دادن رویداد(to procedure do)و نتیجه رویّه(to procedure result) ما از اولی یعنی انجام دادن  استفاده می‌کنیم.

 بلوک حرکت موش کور (MoveMole) برچسب انجام دادن (do) دارد، که شرح رویّه را در آنجا می‌گذاریم. اینجا دو شرح دهیم:  جای قرارگیری موش در روی بوم  از نظر ارتفاع و عرض. برای هر کدام مقداری بین 0 و 1 قرار می‌دهیم. اینکار را با استفاده از ( بخش بندی تصادفی: random fraction )  و بلوک ضرب (multiplication) و منها (subtraction) انجام می‌دهیم. اینها را در کشوی ریاضی (Math) پیدا می‌کنید.

نتیجه کارتان باید شبیه به تصویر زیر باشد:

بقیه در قسمت چهار


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها